Opvoedingsproject

Wij willen leerlingen optimale leer- en ontwikkelingskansen bieden zodat ze kunnen opgroeien tot gelukkige, zelfstandige, verdraagzame, creatieve, respectvolle en positief kritische jongeren. Jongeren die geïntegreerd kunnen samen leren en samenleven in een diverse maatschappij.
We zetten in op de talenten van onze jongeren om zo voor elke leerling, rekening houdend met zijn of haar persoonlijk traject, een eigen toekomst te creëren. Om zo de leerling volwaardig te laten participeren. 

Onze werking baseert zich op de 4 kernwaarden van onze visie:

 

Doordacht:
Wij geloven in een doordachte benadering van onderwijs, waarbij de individuele behoeften van elke leerling centraal staan. Door een aanpak op maat te hanteren, streven we ernaar het unieke potentieel van elke leerling te ontplooien. Samen met leerkrachten, ouders, leerlingen en externen werken wij samen aan het creëren van een krachtige leeromgeving voor groei en ontwikkeling.

Degelijk:
Wij zetten ons in voor degelijk onderwijs, we bieden waarden en normen aan die verder reiken dan de klaslokalen. Kwalitatieve klassenraden en multidisciplinaire overlegmomenten zijn de hoekstenen van ons evaluatiesysteem. We meten niet alleen vooruitgang van de competenties, ontwikkelingsdoelen en leerplandoelen. Maar wij hechten ook groot belang aan de ontwikkeling van waarden en normen die cruciaal zijn om een start te maken op de arbeidsmarkt, zoals respect, veiligheid, eerlijkheid,… 

Dragend:
Regels en afspraken creëren een veilige en respectvolle omgeving. Dit wordt gedragen door leerlingen, leerkrachten en ouders. We bouwen een netwerk van steun uit, samen met professionals om zo in optimale omstandigheden onze leerlingen te laten ontwikkelen. Daardoor is ons onderwijs ondersteunend voor elke leerling.

Durvend:
Wij omarmen een out-of-the-boxdenken en zien uitdagingen als kansen voor groei. Het streven naar innovatie en creativiteit helpt ons om steeds nieuwe manieren te ontdekken om de leerervaring te verrijken. We moedigen leerlingen en ons team aan om de eigen grenzen te verleggen en zichzelf te verbazen.